Joskus (toivottavast harvoin) päähän ei tule yhtään uusia ajatuksia. Ajatukset pyörivät käytännön asioissa eikä mitään uutta tupsahtele. Innovatiivisuus on erilaiste asioiden yhdistämistä. Näitä yhteyksiä ei aina löydy.
Nyt on sellainen kuollut hetki. Vaikka yritän puristaa, mitään ei tapahdu. Aivot ovat narikassa tai mustassa aukossa.
Silloin kannattaa avata telkku, kirja, sänky, suklaarasia, puhelin, netti.
Nyt ei synny muuta kuin tämä Sonera. He ovat tehneet uuden logon. Siinä on violetilla pohjalla muutama valkoinen, eri suuntiin kulkeva linja. Jokainen, joka on ollut Soneran asiakaspalvelun jonossa, ymmärtää, mitä se tarkoittaa. Haarautuvia linjoja. Siitä tulikin mieleen Nokian slogan "connecting people". Tarkkaan ottaen Nokia ei yhdistä ihmisiä vaan tuottaa siihen välineet. Operaattorit, niinkuin tämä Sonera, yhdistää ihmisiä. Siis ihan harhaanjohtavaa mainontaa. Toki paljon heikommalta sloganilta kuulostaa Nokia, joka "antaa välineitä ihmisten kontakteille".
Hip hei, jotain ajatuksia siellä päässä pyörii sittenkin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti