keskiviikko 19. tammikuuta 2011

Musiikkikirjasto - köyhän ystävä

Lainailen musiikkikirjastosta ison pinon levyjä. Se on vanhanaikaista, mutta sopii tyyliini tai oikeastaan elämäntapoihini. Olen joskus 80-luvulla äänitellyt musiikka kaseteille. Teen sitä vieläkin. Pääasiassa kuuntelen maalatessani tai siivotessani (no se ei kauaa kestä). Olen onnistunut löytämään kiinnostavaa musiikkia. Se saattaa johtua siitä, että kuuntelen vanhaa ja uutta musaa, pääasiassa rockia.

Nyt lainasin vanhoista parroista Blind Faithia ja Crosby, Stills & Nashia ja pari Zappaa. Blind Faitissa soittelivat muuten Eric Clabton ja Stewie Winwood, niin ja Ginger Baker ja Ricky Gretch. Aika megalomaaninen kokoonpano, jos se muutettaisiin tämän päivän elämään. Vähän kuin Pomo Springsteen soitelisi Stngin, Phil Collinsin ja Elton Johnin kanssa (hei tässähän olisi uusi upea bänsi, nimi voisi olla Blind Men).
Crosby, Stills & Nash on se kuuskytluvun lopun (vanhan hyvän ajan) folkrock yhtye joka laulaa stemmoilla. Mukana oli myös Neil Young, mutta hän lähti omalle soolouralleen.

Lainasin myös uudempaa. Pari Soundgardenia, Foo Fightersia, Audioslavea ja Pearl Jamia. Soundgarden ei ehkä ole kuitenkaan minun bändini. Ainakin suurin osa Telephantasm levyn biiseistä olivat jonkilaista heavyä. Keskivaiheilla oli rattoisampaa, mutta pitää kuunnella uudelleen. Minulla ei ole mitään heavyä vastaan, mutta odotin grungea. Tykkäsin Audioslavesta ja myös Foo Fightersistä. Oma suosikkini Pearl Jam on vielä kuuntelematta.

Sitten löytyi myös Serj Tankian niminen heppu. Olen törmännyt hänen nimeensä levykaupassa. No, sokkona lainattu. Slaavilaista uhoa. Ei minun makuuni.

Positiivisin ylläri oli Elvis Costello (kuinkahan vanha hänkin jo lienee ?). Äijä oli tehnyt uusia biisejä. Kelpo kamaa. Pidin tästä Momofuku albumista. Kanssasoittajat ovat Imposters. Kuuntelen lisää ja ehkä äänitän...kasetille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti