lauantai 25. joulukuuta 2010

Joulun väliin 3

Nyt on kinkkua jääkaaapissa. Koska olen pihi, teen siitä herdaria. Pilkon porkkanan ja sipulin aivan pieneksi, samoin kinkun. Pehmennän paistamalla öljyssä. Sitten lisään vettä ja purkin halvinta hernekeittoa. Maustan vielä sinapilla, meiramilla ja liemikuutiolla (suolallakin, jos on tarpeen). Mutta tämänhän kaikki tietävät.

Viimeistelen keitoksen pienillä nakkisiivuilla saksalaiseen tapaan. Sitten huudahdan o´tannebaumin ja nautin joka lusikallisesta. On se saksalainen niin kekseliäs. Tätä ihmeteltiin -83 Essenissä, mutta syötiin pois vetelehtimästä.

Pukki toi muuten kolme keittokirjaa. Oh yeah ! Olin sittenkin kiltti. (Olin muuten yllättävän kiltti, koska pukki muisti minua aikas monilla kivoilla lahjoilla, siitä kiitos ja kumarrus. Erityisen spesiaali oli t-paita, jossa luki erikoiskirjaimilla Ykkös Faija. Se on uniikki paita, vain minulle. Herkisti mielen.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti