tiistai 28. joulukuuta 2010

Autoilijan huolet 523

Päätin lähteä aamulla autolla töihin. Päivän suunnitelmissa oli työajoa, punttisalia ja jääkiekkomatsi. Tuulilasin pyyhkijän sulka oli irronnut. Ei ollut ensimmäinen kerta. Tuulilasinpyyhkijän sulka vaihdettiin renkaidenvaihdon yhteydessä. Jostain syystä sulka on irronnut muutaman kerran. Seurauksena pyyhin ei pyyhi, vaan pyörii epämääräisesti tuulilasin päällä. Olen työntänyt sen paikalleen. Yritin laittaa nytkin sitä takaisin, mutten saanut. Se ei napsahtanut pieneen niveleeseen. Koputtelin myös takapyyhkijän sulkaa jäästä. Se jäi käteeni. Näytti siltä, että jotain meni rikki.

Ajoin läheiseen huoltamoon (nyt en mainosta, vaikka olen saanut heiltä aina hyvää palvelua, olen ostanut heiltä 2 autoa sekä huollatan autoni siellä) ja kerroin huoleni. Ajoin auton sisään halliin.
Takapyyhkijän olin onnistunut rikkomaan. Huoltomies yritti saada sulkaa kiinni etupyyhkijän varteen, mutta sulassa oleva nivel oli väljä. Hän yritti etsiä tätä pientä palaa huoltopöydiltä, muttei löytänyt sopivaa. Lopulta hän sitoi sen nippusiteellä kiinni.

Ajoin läheiseen varaosaliikkeeseen. Koska autoni on harvinaista mallia, elin jännityksessä. Sieltä löytyi kuitenkin takapyykijän sulka hintaan 14.50€. Ostin ja laitoin paikalleen.

Olin taas valmiina uusille urille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti