torstai 11. marraskuuta 2010

Asiakaskyselyjä

Asiakkaana tai yhteistyökumppanina minulta kysellään. Pääasiassa työn puolesta. Ovatkohan kyselijät koskaan ajatelleet, jos en vastaakaan tosissaan ? Jos minua on alkanut potuttaa koko touhu ja vastailen mitä mieleen juolahtaa. En suinkaan ole harmistunut kehenkään yksittäiseen kyselijätahoon sinänsä. Mutta kokonaisuus maistuu puisevalta. Teen tunnustuksen. Puoliin kyselyistä en vastaa lainkaan. Jäljelle jäävästä puolikkaasta vastaan vastaajan toivomusten mukaan puoleen. Siis 25% saa toivomansa vastaukset ja loput 25% saa todelliset vastaukset. Jälkimmäinen porukka on sellaisia, jotka koen oikeasti hyötyvän ja kehittävän toimintaansa vastausten mukaan.Toisin sanoen olen riskiasiakas tutkimusmielessä. Erittäin ärsyttäviä ovat isot, raskaat puolen sadan suuruiset kysymyspatteristot, joihin joutuu vastaamaan työn puolesta puoliväkisin.

Juuri tänään posti toi terveyskyselyn. Lukaisin läpi ja totesin, ettei Omega 3 tuotekehittely ole minun heiniäni 1000 euron arvonnasta huolimatta. Roskiin. Kieltäydyn olemasta keppihevonen. Ymmärrän toki mistä tässä on parhaimmillaan kysymys, mutta minun näkökulmastani avainalueita ei ole kovin monia. Kannatan myöskin osallisuusjärjestelmien kehittämistä. Mutta haluan myös osallistua silloin kun huvittaa. Päätän siitä itse.

Jotenkin tuntuu, että minulla on tässä asiassa kovin monia kohtalotovereita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti