keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

Hakemus Palloliitolle

Hyvä Palloliitto

Haen avoinna olevaa maajoukkueen päävalmentajan paikkaa.

Olen yli 20-vuotias urheilullinen mies ja käyn usein Tampereella Tammelassa katsomassa jalkapallo-otteluja. Tampereella on yksi Veikkausliigajoukkue, Ilves ja kaksi Kakkosen joukkuettaa, TPV ja Ilves-Kissat. Näin lähes viikottain Tammelassa pelataan jalkapalloa. Olen siis nähnyt paljon pelejä, joten kokemusta peleistä löytyy, kuten valmentajalla pitääkin olla. Monissa Suomessa pelaavissa joukkueissa on myös ulkomaalaistaustaisia pelaajia. Mielestäni heitä on Afrikasta, Lähi-Idästä, Venäjältä, Euroopasta ja jopa Etelä-Amerikasta. Sen takia voin hyvällä syyllä tunnustaa tuntevani myös kansainvälisen tason jalkapalloa.

En itse ole pelannut jalkapalloa missään sarjassa, sillä olen aika huono pelaajana. Mutta ymmärrän, että nyt haetaan henkistä johtajaa, joka johdattaa maajoukkueen uusille urille. Kanttia löytyy, sillä olen toiminut maajoukkuerinkiä suuremman yksikön johtajana kymmenen vuotta ja sitä ennen pienemmän yksikön johtaja viisitoista vuotta. Siihen verrattuna maajoukkueluotsin homma on pätkätyötä. Minua ei heilauta median messuaminen tai papparazzien touhut. Itse asiassa olen sen verran masokisti, että esiinnyn julkisudessa ihan mielelläni. Mitä pahempi keikka, sen hauskempaa itselläni on. Osaan myös kantaa vastuuta tarvittaessa vaikka pelaajathan pelin ratkaisevat kentällä. Minulla on mielikuvituksellisia kielikuvia ja röyhkeä puhetapa. Se saa varmasti huomion kääntymään Kummolasta ja kumppaneisata jalkapalloon.

Haluan myös uudistaa maajoukkueen pelitavan. Maajoukkueen valmentajana peluuttaisin joukkuetta 4-2-4 pelisyysteemillä. Nyt kun joukkueella ei ole enää saumaa päästä jatkoon EM-karsinnoissa, saataisiin hyökkäyspäähän lisää tulivoimaa. Neljän miehen hyökkäykset aiheuttavat takuulla sekaannusta hyvinkin joukkueiden puolustuksessa. Omassa päässää voi soida, mutta onneksi mitään ei ole enää menettävää. Hyökkäävä pelityyli tuo Olympiastadionille katsojia ja se tuo rahaa Palloliiton heikentyneeseen rahatilanteeseen.

Palkkavaatimukseni on kohtuullinen, sillä 10.000 €/kk riittää hyvin minulle. Jos saan lisäksi pari ahkeraa apuvalmentajaa, jotka voivat hoidella maajoukkueen treenit ja käytännön asiat, voin keskittyä pelaajien skouttaamiseen Euroopan kentillä. Tämä tehtävä onkin tärkeää, sillä nykyiset pelaajat ovat olleet huonoja luusereita ja vieläpä laiskoja. Jos pelaajia löytyy muista ulkomaisista joukkueista tulen valitsemaan heidät valmennusrinkiin. Muussa tapauksessa valitsen Veikkausliigan ahkerimpia pelaajia jengiin. Nyt tarvitaa arkisen työn tekijöitä, raatajia, kaikkensa antajia, uhrautujia ja hyvän asenteen omaavia pelaajia. Muita en halua porukkaan. Yleensä olen tottunut antamaa suoraa palautetta henkilökunnalle.

Minulle sopii myös lyhytaikanen sopimus, esimerkiksi 3 vuotta tulos tai ulos-periaatteella. Voin viedä läpi menossa olevan karsintasarjan. Huonon tuloksen seurauksena siirryn tietenkin syrjään. Toki palkkaa minulle pitää maksaa sopiumuskauden loppuun. Se käytäntöhän teillä näyttääkin olevan jo perinteisesti.

Olen valmis tarvittaessa työhaastatteluun, ellette halua valita minua suoraan hakupapereiden perusteella. Olen mielestäni sopiva henkilö tähän hommaan.

Palloiluterveisin: Mies Tammelasta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti