Nykyiset myyntimiehet (tarkoitan firmoja, jotka myyvät tuotteita ja palveluja) eivät pelkästään kauppaa tuotteitaan. Yhtä tärkeää on saada asiakkaalle tunnekokemus tuotteesta. Siis tuote synnytttää miellyttäviä kokemuksia tai jopa arvoja. Saman asian sukulaisuutta on kuulua porukkaan eli käyttää merkkivaatteita. Mutta tuotteen tunnekokemuksen saaminen avaa positiivisen lähestymisväylän ihmisen sisimpään ja sitä kautta ihmisestä tulee asiakas, fani ja partneri. Erilaisilla tarinoilla ja kuvauksilla päädynme haluttuun tunteeseen. Filosofisesti voidaan ajatella myös ihmisen itsenäisyyttä ja vapautta. Kuinka paljon olemme itsenäisiä tai tunnetuotteiden myyjien ulottumattomissa ? Olemmeko huomaamattomasti arvottaneet elämän arkea myyntimiesten luomilla arvoilla ? Kysymys on myös siitä onko meillä arvoa omasta itsenäisestä elämästä ja arvoista vai onko turvallisempaa kulkea muiden luomien arvojen tietä ? Toisaalta kuka voi olla niin tietoinen näistä ulkopuolisista arvoista, ettei jäisi koukkuun monilla eri tavoin. Joka tapauksessa, kun kuuntelee erilaisia brändien luojia ja niihin liittyää tietoista tunnekokemusten luomista, alkaa tulla kiukkuiseksi. Olemmeko vain rahantekokoneiston välttämätöntä kauraa. Myyntimiehethän kutsuvat tätä informaatiota markkinointitiedotukseksi. Mutta toinen puoli on pysyvä asiakkuus, jonka taustalla on sitoa asiakas tunnekumppanuuteen.
Näin filosofisena ollaan torstaina 8.3. Eli naisten päivänä. Ja täyskuukin painaa päälle. Mihin tästä vielä joudutaan ? Itsenäisemmäksi vai epäitsenäisemmäksi ? Vai mitä ! Minä vaan kysyn ! Huutomerkkejä ja kysymysmerkkejä pää täynnä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti