Hallitus on tekemässä uuden lain, jolla kielletään operaattoreiden puhelinmyynti. Syynä on kuluttajien epäselvyys tehdystä sopimuksesta.
Totuus on kuitenkin toisenlainen. Operaattoreiden välinen kilpailu ei tuota muuta kuin tappioita. Lakiuudistuksella operaattorit joutuvat lopettamaan kalliin ja paljon virheitä ja jälkipuheita aiheuttavan pakkomyynnin. Taustalla on myös sanomalehtien ja telvisiokanavien liitto (SSLTVKL), joka on menettänyt runsain mitoin mainosarvoa. Asiakkailleen tämä on saanut aikaan uuden harrastuksen. Operaattoribongaus. Siinä vuoden aikana pyritään vaihtamaan operaattorit mahdollisimman monta kertaa. Ennätyksen haltijana kerrotaan olevan eräs pohjanmaalainen emäntä, joka on vaihtanut pyhelinyhtiötä n. 190 kertaa.
Itse en ole ollenkaan iloinen uudesta lakiehdotuksesta. Viime aikoina olen löytänyt myös uuden harrastuksen. Se on puhelinmyyjien kanssa keskustelu, ajanviettäminen ja jankkaaminen. Tavoitteena on pitkittää puhelua mahdollisimman pitkäksi operaattorin ja puhelinmyyjän piikkiin. Enkkani on 3 tuntia 24 minuuttia 5 sekuntia. On mielenkiintoista heitellä erilaisia syitä kieltäytyä operaattoreita. Olen kokeillut lumimyrskyä, avaruuden heijastuksia, salakuuntelua, vakoilua ja asioidenhoitajan kieltoa. Puhelua voi myös hidastaa kertomalla lapsuudesta vanhasta hyvästä ystävästä, Kimi Räikkösestä tai viime kesän lomamatkasta. Myös pitkä tauko viiden minuutin välein on erinomainen keino pitkittää
Olen aikonut ottaa yhteyttä valmisteleviin virkamiehiin, hallituspuolueisiin, puheluista ylivelkaantuneiden esunvalvontaunioniin ja suurimpien operaattoreiden toiminnanjohtajiin. Tällä operaatiota haluan saada tilanteen normalisoitua ja nykyiset hyvät ajat kunniaan. Mikäli tämä kaikki menee pieleen jatkan höpinöitäni rakkaiden lehtitilausten metsästäjien kanssa. Siinä porukassa on tahtoa, taitoa ja kauniita korulauseita. Heitä en jätä koskaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti