perjantai 9. maaliskuuta 2012

Ferrari, Maranellon punainen




Vierailu Maranelloon järjestyi sen jälkeen kun vierailu Ducatin tehtaille meni mönkään. Maranellossa päästiin katsomaan Ferrarin museota. Esillä on runsas määrä eri ikäisiä Ferrareita vuosien varrelta. Muutakin rekvisiittaa löytyy kuten kaikkien Ferrarin kuljettajien ajamat autojen pienoismallit, moottoreita, äänimaailma Ferrarin varikolta ja tietysti kallista ferrari-krääsää shampoosta lipiksiin ja kirjoista paitoihin. Viimeaikaiset Ferrarin saavutukset eivät ole olleet formulajoilla ollut kovin merkittäviä, mutta ilmeisesti punaisia myydään edelleen soljuvasti ja potentiaalisena suuntana on Kiina. Pienessä Maranellossa vilahteli muutamia Ferrareita eli monenkertaisesti varattuna esim. koti-Tampereeseen.

Oli kiinnostavaa kuulla Ferrarin tiedotuspäällikön esitys firman tiedotuspolitiikasta ja yhteydestä sosiaaliseen mediaan. Autojen esittelyvideot ovat huippulaadukkaita ja muustakin laadusta pidetään viimeiseen asti kiinni. Päällikkö ei kainostellut, että hänen tavoitteensa on tehdä rahaa. Siinäpä se yhteisöllisyys. Tietysti 2,5 miljoonaa fania ja 7 miljoonaa kävijää vetää kenet tahansa yrityksen tai muun toimintakeskuksen edustajat hiljaiseksi. Todella mielenkiintoinen vastapuoli seminaarille, jossa pohditaan hallinnon avautumista sosiaaliseen mediaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti