Koko kuluneen formulakauden kiinnoistavimmat uutiset tulevat Ferraritallista ja sen päätähdestä Kimi Räikkösestä. Ei niin, että Räikkönen olisi menestynyt. Päinvastoin. Harvakseltaan puhuva Räikkönen ei ole kovin usein päässyt maaliin tai kympin sakkiin, mutta uutisia tulee koko ajan. Vanha sanonta onkin, että tärkeintä on pysyä otsikoissa, olivat ne sitten hyviä tai huonoja uutisia. Räikkönen osaa sen homman.
"Auto on epäkunnoissa",
"Säädöt ovat pielessä".
"Auto hajoaa käsiin".
"Räikkönen kolaroi",
"Kokematon kuski törmäilee Räikköseen",
"Räikkönen ajaa ulos",
"Räikkönen keskeyttää",
"Räikkösellä vaaran paikka"
"Räikkönen kömpi omin jaloin autosta ulos"
"Jarrut eivät pelaa",
"Hydrauliikassa on ongelmia",
"Auto ei kulje",
"Kehittämistyö etenee hyvää vauhtia",
"Ferraritallin johtaja eroaa",
"Ferrarin mekaanikot ovat sekaisin",
"Kaikki Maranellossa menee päin seiniä",
"Kakkoskuski vinoilee Räikköselle",
"Täysi luotto Ferrariin"
"Räikköseltä suorat sanat lehdistölle",
"Ferrarilta uskomaton laskuvirhe".
Kiinnostava yksityiskohta formulamaailmassa on se, että kaksoiskansalaisuuden omaava Nico Rosberg johtaa sarjaa. Tosin hän on ilmoittanut olevansa sataprosenttisesti saksalainen, jolloin suomalaiset joutuvat nuolemaan näppejään Rosbergin voittaessa. Pitäisikö siis fanittaa vai hylkiä Rosbergia ?
Pieni yksityiskohta on myös Valtteri Bottas. Erikoisesta nimestään huolimatta hän on ihan suomalainen jätkä. Kaverille on käynyt hyvä munkki, sillä hän päässyt jo pari kertaa podiumille. Taitaa ajaa Williamssilla. Pisteitäkin on kertynyt jokunen. Saattaa olla jopa viidentenä tai kolmantena. En nyt ihan muista.
Räikkönen kiinnostaa. Tarkkailen enemmän Kimi Räikköstä, koska hänen ympärillään on aina kuhinaa. Hän on suomalainen jäämies ja ajaa aina täysillä. Jos ei aja, se on muiden syy. Tai sitten media puhuu potaskaa. Joka tapauksessa vika on jossakin muualla. On se kumma kun muut yrittävät estää Räikköstä ajamasta kovaa. Hän on kuitenkin paras kuski formuloissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti