sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Prismojen hinnat laskevat pysyvästi

S-ryhmään kuuluvat Prisma-tavaratalot pudottavat pysyvästi 400 elintarvikkeen hintoja. Alennus on 30 % luokkaa. Kyse on asiakkaiden kuulemisesta, ei mistään Lidl-ketjuun suunnatusta vastavedosta, todetaan S-ryhmän johdosta. Hinnanalennus toteutetaan supistamalla investointeja, hallintoa, markkinointia, it-palveluja, kiinteistö- ja energiakuluja. Oli niin tai näin hintojen alennus otetaan varmast kuluttajien puolelta ilolla vastaan. Samalla kilpailija K-ryhmä joutuu miettimään omaa rooliaan. Laman myötä ihmisten ostovoima on vähentynyt. Nyt kilpaillaan entistä enemmän asiakkaista. Miten saadaan asiakkaita sisään erilaisiin liikkeisiin. Isojen automarkettien kustannukset ovat valtavat. Sinne halutaan nyt kansaa sisään. Epäilemättä City-marketeilla ei jää monia vaihtoehtoja vastata talanteeseen. Joko alennetaan pysyvästi hintoja tai tarjotaan puoli-ilmaisia sisäänheittohintoja. Jälkimmäisillä saadaan ainakin ikäihmisiä paikalle. Kuluttajan näkökulmasta tilanne on ennennäkemätön ja kutkuttava. Minusta ollaan oikeasti kiinnostuneita.

4 kommenttia:

  1. K- ryhmä onkin laskenut jo marraskuuta hintoja Citymarketeissa, Supermarketeissa ja K-marketeissa. Nyt K-ryhmä ilmoitti jatkavansa hinnanalennuksia tammikuussa. Kisa kovenee. Panokset kasvaa.

    VastaaPoista
  2. Lidl vastaa haasteeseen tiistaina.

    VastaaPoista
  3. Nyt Alepa ilmoitti alentavansa 50-60 tuotteen hintoja.

    VastaaPoista
  4. Ja sitten on vuorossa Suomen lähikauppa eli Siwat, Valintatalot ja Euromarketit.

    VastaaPoista