tiistai 3. tammikuuta 2012

Uuden vuoden lupaukset

Nyt kävi paha moka. En muostanut tehdä perinteisiä Uuden vuoden lupauksia. onkohan jossakin taho, jonne voisi lähettää myöhästyneitä lupauksia. jotenkin Uusi vuosi pääsi lakamaan ja unohdin tämän kaiken. Lupaisten tekeminen on tärkeää ja erityisesti niiden seuraaminen. On totta, että myös niistä luocutaan lähes aina, mutta se kuuluu proseduuriin. Mitä minä nyt teen, ellen voi kilvoitella itseni kanssa ? Olen aivan hukassa ja pois raiteiltani. Perinteiset lupaukset laiduttamisesta, lenkkeilystä, tupakanpolton ja viinajuonnin lopettamisesta, enemmän aikaa läheisimmille, nurkat on siivottava, repsahtanut asunto korjattava, hammaslääkärin aika varattava, verenpainetta pitää tarkkailla säännöllisesti, rahaa säästetään ja aletaan muutenkin uusi ja parempi elämä. Nyt se ei ole minulle mahdollista ! Olen menettänyt mahdollisuuden tulla paremmaksi ihmiseksi, ainakin tänä vuonna. Joudun odottamaan kokonaisen vuode.

Tietysti, jos asiaa tarkastelee toisesta näkökulmasta, voi löytää hyviäkin puolia. Nyt voin jättää turhan masokismin ja antaa palaa. Minun ei tarvitse säätää ja säästellä. Voin nautiskella elämästä samalla, kun kanssaeläjät vaikeroivat punttisaleilla ja välttelevät nautintoja. Taidankin olla lucky looseri. Mitä tässä murehtia turhista lupauksista. Ne olisivat jääneet muutenkin toteuttamatta niinkuin aina. Käytän tilaisuutta hyväkseni ja otan tilanteeata vaarin. Jes! Mihinkäs se kissa meni ? Ai, mutta se onkin toinen juttu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti