sunnuntai 10. lokakuuta 2010

TV-kokkien ruoka maistuu hyvältä !

On se mahtavaa, kun TV-kokit tekevät ruokaa. Tai kuka tahansa TV:ssä tekee ruokaa. Oli sitten kyse kotimaisista tai ulkomaisista ohjelmista. Kun ruokaa maistetaan, aina se maistuu hyvältä. Myhäillään ja mumistaan tyytyväisenä. Hyvää. Juuri katselin Vihreä Kulta-nimistä metsäohjelmaa. Jepet istuivat luonnossa ja söivät jotain ruokaa. Kas ihmettä. Se oli hyvää !!!
Maksan vitosen heti sille ohjelmalle, jossa maistelija menee kysymysmerkiksi ja sanoo, ettei tämä ole mun juttu. Todellisuus on parempaa kuin teeskentely.

Minun ruokani eivät aina ole hyviä. Tai joidenkin mielestä ovat ja toisten mielestä eivät. Minun ruokieni syöjät ovat erilaisia ihmisiä tai sitten olen kehno cheffi. Sitä en myönnä.

Ystävistäni jotkut eivät pidä sillistä, sienistä, keitetyistä porkkanoista, kaalista, lihasta, läskistä jne. TV:ssä tällaisia ihmisiä ei vaan näy. Kun järjestellään jonkun porukan ruokailua, se on varsinaista piinaa. Erilaisia ruoka-aineallergioita on loputtomasti, vegaaniit, kluteenittomat ja laktoosittomat.... Ruokailun järjestäjä saa lähes aina huutia: Eikö mulle ollut mitään ? TV:ssä heitä ei ole.

No, onhan näistä tietysti muutamia poikkeuksiakin, mutta niiden ohjelmien luonne on julmuus.
Hyvä lytätään ja halutaan täydellistä.

1 kommentti:

  1. Hyvä kokki ei tarvitse myhäilijäkuoroa todistamaan omia kykyjään. Ja kaikkihan tietävät, ettei iskän tekemää ruokaa voita mikään.

    -minttu

    VastaaPoista