tiistai 25. kesäkuuta 2013

Soitto vakuutusyhtiöön

Halusin muuttaa vakuutustani, joten pirautin vakuutusyhtiöön. Teleoperaattoreista tuttu "valitse yksi tai kaksi-leikki" alkoi välittömästi. Lopulta pääsin odottelemaan. Odottelin aikani ja sitten kuulin, että voin jättää nollilla soittopyynnön. Tein sen ja nyt odottaen soittoa. Sain vielä kommentin, että soitto saattaa tulla seuraavana päivänä. Nyt sitten istun vakuutuslaskun, vakuutuskirjan ja puhelimen kanssa odottelemassa milloin pirahtaa. Voinko mennä ulos tai kauppaan tai lenkille ? En tietenkään, koska silloin kaikki menee uusiksi. Laitan puhelimen etutaskuun ja tunnen kaikki paperit takataskuun. Sitten pihalle nauttimaan kesälomasti. Oikein tarkasti kuulolla, jospa vakuutusyhtiöllä olisi asia. Tai minullahan sitä asiaa on, mutta kun vakuutusihmiset ovat niin kiireisiä, ettei heillä ole oikein aikaa meille tavallisille ihmisille. Siis asiakkaille. Siis niille, joista he elävät.

Jos minä olisin keksijä, keksisin sellaisen asiakaspalvelun, joka vastaa asiakkaiden puheluihin. Jotkut sanovat sitä asiakaslähtöisyydeksi. En minä tiedä. Olen vain tavallinen asiakas. Mutta sillä voisi olla kysyntää.

1 kommentti:

  1. Tunnin kuluttua sain puhelun vakuutusyhtiöltä. Virkailija kertoi, että minun tuli tehdä muutos netissä kohdassa viestit. Teinkin niin ja ajattelin, että on tämä touhu aivan pöljää. Virkailijakin sanoi, ettei tähän ole muuta keinoa. En voinut muuttaa vakuutussopimista puhelimessa, vaikka soittelimme molemmat ja käytimme tähän kohtalaisesti aikaa. Jos joku vakuutusihmiset haluaa saada aloitepalkinnon, voisi alkaa kehittelemään asiakaspalvelua jouhevammaksi. Sillä säästää yhtiö ja asiakas aikaa.

    VastaaPoista