torstai 23. helmikuuta 2012

Ravintoloiden aukiolo

Minulla on kaksi mielipidettä ravintoloiden aukioloajoista.

Ravintoloita voi pitää auki milloin vain. Jos pitää ravintolaa auki aina se sopii. Ravintoloitsija ottaa riskin ja maksaa viulut. Jos asiakkaita riittä hyvä on. Jos asiakkaita ei ole, ravintoloitsija kärsii. Jos asiakkaat haluavat nuokkua ravintolassa yötä päivää, se on heidän asiansa.

Ravintoloiden aukioloaika pitäisi olla vapaavalintainen, mutta ohjelman pitäisi olla viimeistään kymmeneltä. Syy on minulle selvä. Kun olen päivisin töissä ja nukun öisin, en jaksa edes viikonloppuisin valvoa aamuyöhön. Ts. kun bändi tai ohjelma aloitetaan puolenyön aikaan, minä sanon ei kiitos. Uskon, että meitä on muitakin. Toivon, että meitä olisi mahdollisimman paljon. Kiukuttaa, kun kiinnostavia esiintyjiä laitetaan soittamaan puoliltaöin. Toiveena, että kansa joisi ja ravintola nettoaisi. Minä olen äänestänyt jaloillani ja äänestän vastakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti