keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Hammaslääkärillä

Olen käynyt monenlaisilla hammaslääkäreillä. Välillä olen pelännyt välillä olen ollut levollinen. Kerran kokemukset olivat kauheita. Hammaslääkärilläni oli antiikkiset laitteet (siis porakone), mutta hoito oli halpaa. Hampaita poistettiin tai juurihoitoa tarvittiin. Sitten vaihdoin hammaslääkärin kalliinpaan, mutta moderniin. Se oli taivas. Kerran hammaslääkärini oli mies. Hän oli lempeä ja huomioi minua.

Viime vuosina minulla on ollut hyvä hammaslääkäri ammatillisesti, mutta hän on ollut jotenkin etäinen. Kaunis nainen ja hieman minua vanhempi. Fiilikseni on ollut aika huono joka kerta. Minusta on tuntunut, että hän vihaa minua. Hänellä on ollut poikkeuksellisen hyvät hampaat ja hän on ehdotellut posliiniimplantteja (meniköhän tämä terminologia oikein ?). Ne maksavat pari tonnia kapple, joten olen passannut. Minusta on tuntunut, että hän on ajatellut, että tuokaan heppu ei tajua miltä hän näyttää. Olen aina ainakin jännittänyt hammashoitoa hänen luonaan. Mutta syksyllä hän jäi eläkkeelle.

Olen käynyt uudella hammaslääkärillä. Hänkin on nainen. Nuorempi. Hän juttelee hammashoitajan kanssa niitä näitä. Tunnelma on leppoinen ja asiat hoidetöaan nopeasti. Jos kipuilen, pannaan piikkiä. Tämä parivaljakko tekee hoitoon miellyttävän ilmapiirin. Sanoin sen heille. He olivat iloisia. Miten tärkeä asia ! Tässä on laatua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti